

Fixed an error that allowed players to detect enemy structures through the shroud by using the Set Rally Point marker.Fixed an error that caused upgraded Power Plants and Reactors to continue providing power for several seconds after being destroyed.Fixed an error that caused some infantry units to continue approaching their targets while firing, rather than firing while standing at their maximum range.Previously they continued providing Ground Control for several seconds while their husks remained onscreen. Structures now lose Ground Control radius as soon as they are destroyed.Fixed an error that sometimes caused players to unexpectedly type-select multiple unit types at once due to an interface lag when rapidly switching between unit types during online play.

Hieronder is het changelog van patch 1.09 gepost: Bug Fixes Een uitgebreide bespreking van de doorgevoerde balance changes in Tiberium Wars kan hier nagelezen worden. Dit wordt aangepast om onder meer een spel meer evenwicht te geven zodat een kamp niet sterker is dan het andere. Balance changes zijn kleine tweaks in de snelheid, kracht, kosten en andere tactische elementen in de manschappen, voertuigen en gebouwen. Versie 1.09 brengt niet alleen een groot aantal bugfixes en verbeteringen met zich mee, maar voert ook zogenoemde 'balance changes' met zich mee. De patch geeft het spel een update naar versie 1.09 en kan vanaf deze pagina voor Windows en Mac OS X gedownload worden. De ontwikkelaars van Command & Conquer 3: Tiberium Wars hebben een nieuwe patch beschikbaar gesteld.
